تفنگ شکاری شاهین؛ ویژگی ها و مشخصات

تفنگ شاهین یک تفنگ شکاری از نوع دولول روی هم (over & under) ساچمه زنی با کالیبر 12 و مکانیزم عملکرد کمرشکن (breake action) می باشد که در کارخانه صنایع دفاع و جنگ افزار سازی ایران از روی نمونه تفنگ آکار ترکیه مدل چرچیل 206 طراحی و ساخته شده است.

تفنگ شاهین

طول کلی این تفنگ با احتساب لول تفنگ برابر با 1140 میلی متر معادل با یک متر و چهارده سانتی متر می باشد که از این مقدار 710 میلی متر آن معادل با هفتاد و یک سانتی متر متعلق به لول تفنگ می باشد و مابقی آن کپ و قنداق تفنگ را شامل می شود، قنداق این تفنگ از جنس چوب گردو و ضربه گیر کار گذاشته شده در انتهای قنداق یا به عبارتی دیگر کفی قنداق از جنس پلی آمید می باشد.

لول تفنگ شاهین بصورت پیش فرض توسط کارخانه در سایز های نیم چوک (نزدیک زن) و تمام چوک (دور زن) طراحی و ساخته شده اند ضمن اینکه قابلیت تعویض چوک را نیز دارند از همین رو شکارچی و تیرانداز می تواند از انواع چوک های اکسترنال (خارجی) و اینترنال (داخلی) موجود در بازار برای تغییر میزان پراکندگی ساچمه ها استفاده نماید.

 وزن این تفنگ برابر با 3.3 کیلوگرم می باشد که نسبت به سایر تفنگ های ساچمه زنی از وزن مناسبی برخوردار می باشد، در نهایت قابل ذکر است که تفنگ شاهین با اعمال تغییرات جزئی قابل استفاده به عنوان تفنگ ورزشی برای شرکت در مسابقات تراپ و اسکیت را نیز دارا می باشد.


محصولات مرتبط

 

کلیه حقوق این تارنما محفوظ و متعلق به صاحب امتیاز آن می باشد! (( فعالیت این سایت تابع قوانین حاکم بر نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد.))